kolmapäev, 13. november 2013

Läätsed ja Ratas ehk Lõõgastume

Nonii!

Olen Taupos olnud peaaegu nädala. Tööd veel leidnud ei ole, kuid see pole probleem. Annan sellele kohale veel nädalakese. Pärast seda, kui juhtub, et pole tööd leidnud, siis Napieri minek ja puuvilju korjama! Varuplaane on, samas on lootust, et äkki tuleb Steve'il mõni suurem "milling job", siis saab talle ka rutsi eest appi minna. See oleks tegelikult kõige etem variant.

Mida ma siis teinud olen? Käinud mööda linna ringi, uudistanud, uurinud töökohtade asjus, treeninud, asju ajanud, ratast sebinud... :)

Tegelikult saaksin ma teha mingit tööd. Nimelt sukelduda golfipallide järele. Järve ääres (ca 300 meetrit minu hostelist) on atraktsioon, kus inimesed peksavad golfipalle järve poole. Järvel asub väike platvorm kolme auguga. Kaldas 100 meetri kaugusel. Eesmärk on siis saada "hole in one" kuid noh. Statistika näitab, et keskmiselt tuleb hole in one korra nädalas ja härra töötab iga päev. Sellise statistika juures on täiesti mõistlik, et tal on vaja kedagi, kes kõik need mööda virutatud pallid järve põhjast (3-4m) ära toob. Annab selga kalipso, lestad, maski ja toru. Peab vaid snorgeldama ja palli nähes selle põhjast ära tooma. 5 palli 1 NZD. Pole paha. Teed mõned tunnid tööd ja nädala toiduraha olemas. Siin on aga konks! Ma olen ju prill ja prill ei näe hästi prillideta ning läätsed on mul Eestis! Siin on küll optometrist, kuid nad tahavad ulmelisi asju minult saada. Infot eelnevate läätste kohta, materjali, diameetrit, basecurvi. Viimane on mul olemas, aga materjali ja diameetri osas ootan veel vastust Eestist ProOptikast. Kui homseks vastust pole, siis maksan neile 40 kohalikku ja teeme kõik testid kohapeal ära ning lähen ja hakkangi golfipalle põhjast otsima. Parem kui niisama passimine ja saab veidi vees solberdada. Me likey!!

Lisaks olen teinud siin ka trenni. Käisin läbi kohalikud jõukad. Üks koht oli hea, vanakooli vabade rastkuste jõusaal. Hakkan käima kui tööd leian. Pilet - odav! Teine koht, mis on selline pigem fitnessi tema on aga praegu minu treeningpaigaks. Seal on 5 day free trial pakett. Seega 5 päeva uha trenni palju tahad ja ei maksa kopikatki. Me double likey! :) Ratta trenni asemel olengi vändanud sealsel spinnirattal ja kasutanud ka jõusaali eeliseid. Jooksmise eest õnneks maksma ei pea. Tossud jalga ja järve äärde jooksma. Eile tegin esimese pikema jooksu, et hakata harjutama keha varsti eel seisva katsumusega. 19kmi rahulikus tempos (aeg 1h 46min, intervallidega 15min jooksu 15sek kõndimist, a la joogipausid võistlusel).

 Kuna spinnirattal on väga tüütu vändata, sest pead vaatama seina ja edasi ju tegelikult ei liigu, siis olen juba tegelenud ka eraldistardi ratta otsinguga. Ei taha palju maksta, samas ratast ju tahaks. Sain siis sellise härra nagu Darrell Koening kontakti ja otsustasin talle külla minna. Tegemist on Shimano poolt litsenseeritud rattamehaaniku ja koolitajaga. Väga kõrge kvalifitseeritusega kusjuures. Ta töötab oma kodu garaažist, on läbinud ühe ironmani ja mitmeid poopikki triatlone. Nagu uus-meremaallasele kohane on tegemist äärmiselt abivalmi inimsega. Tema juurde jõudes ja oma loo ära rääkides ladus kohe ette mitu varianti, viskasime pilgu peale ka netiavarustes pakutavale kraamile ning ütles, et pole probleemi, minu eelarvega sobitab ta miskit kindlasti kokku. Jutu käigus tuli ka välja, et ta hooldab ka Marko Albert (Eesti hetke parimaid triatleete) ratast, kui ta siin võistlemas käis (mäletatavasti saavutas Albert käesoleva aasta Taupo Ironmanil teise koha).

Darrell on aga sõnapidaja mees. Tagasi ühikasse jõudes sain paari tunni pärast smsi: "Mul on kaks raami tulemas. Peaksid sulle täpselt sobima. Tule homme läbi ja vaatame teisi juppe ka juurde, mis vaja, siis saab hinna ka kokku klopsida." Juba samal päeval selline teave. Väga meeldiv üllatus. Järgmisel päeval (eile, 13.11) läksin talle uuesti külla ja valisime välja ka muud jubinad (detailidesse laskun kui ratas komplekteeritud ja käes). Mul tekkis kohe küsimus, et kas me minu büdžetti lõhki ei aja sedasi. Nope, oli kiire vastus. Ütles, et pressime sisse kuidagi, sest tema eesmärk ei ole selle tehinguga raha teha vaid oma parterite raam maha müüa, et nendele kindlustunnet pakkuda ja sedasi oma mainet hoida ning mulle minu raha eest parim võimalik ratas teha. Raha teenib ta aga hooldustega ja koolitustega. No täitsa tore jutt (eks näis mis edasi saab). Lisaks oli tema range soovitus: "Get a wetsuit!" Jah, aga kui vesi piisavalt soe on, siis saab.. "Get a wetsuit!" Mhmh, ma pole veel kunagi kalipsoga ujunud, seega peaksin.... "Get a wetsuit!" Seega pigem oli tegu kohustusega, mitte võimalusega, et äkki. Põhjus imelihtne - ironman on pikk võistlus ja veest välja tulles tahan ma olla võimalikult värske. Kalipso säästab energiat, tõstab kiirust ning säästab energiat, seega olen veest väljas kiiremini ja vähem väsinuna ning lisaks on välditud variant, et vees külm peaks hakkama. Orca wetsuiti saab kätte ca 100- 150 kohaliku raha eest. Seega nüüd kõik koos: "Get a wetsuit!!!"

Pärast selliseid toredaid jalutuskäike ja trenne täis päeva on ju mõnus õhtul lõõgastuda ja oi sõbrad! Siin on üks nii ideaalne koht selleks, et raske uskuda. Tegemist on kuumaveeallikaga, mis asub hostelist umbes 40min jalutuskäigu kaugusel. Selline pisike lomp, sügavust 40cmi ja vesi on vannikuum. Kogu aeg! Päeval või öösel. Mine viska lebosse ja oled kui saunas. 4 mintsa ning higi lahmab. Super asendus saunale! Käisin seal ühe seltskonnaga umbes kella 21 paiku. Väljas oli juba pime, tähistaevas ja sina lebotad kusagil vees ja mõnuled, sest nii soe on. Vulkaaniline aktiivsus rokib! Miks küll Eestis midagi sellist ei ole?? Kui sul seal kuumas vees aga liiga kuum peaks hakkama, siis piisab vaid mööda väikest jõekest 5 meetrit edasi liikuda ning leiad end umbes 13 kraadises vees, kus pisike suplus teeb keha kohe värskeks ning võid rõõmsalt tagasi sooja vanni ronida. Ze Perfekt Kombineišon! Igas tahes, kui leian siin linnakeses tööd, siis see koht seal saab olema minu riläääx keskus.

PS! Olen Uus-Meremaal olnud juba pm kuu aega. Püha püss, kui kiiresti aeg liigub!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar